فروشگاه محصولات 100% ارگانیک کهن...
فروشگاه محصولات 100% ارگانیک کهن...
کره ها

معجزات کره فندق

معجزات کره فندق

کره فندق

همه چیز در مورد فواید کره ی فندق

فواید شکلات نیز بسیار زیاد بوده و در رده ی مواد خوراکی شگفت انگیز و پر خاصیت می باشد. شکلات نیز به نوبه ی خود بسیاری از نیاز های بدن به انواع مواد مورد نیاز را تامین میکند. از فواید کره ی فندق می توان به میزان بالای ویتامین E در آن اشاره کرد اگر سلول های سرطانی در بدن شروع به رشد کنند ویتامین E   موجود در فندوق و دیگر مواد خوراکی آنها را به مرور زمان از بین می برند. ویتامین های گروه B از جمله B6، B1 و B9 در این میوه فراوان بوده که به عملکرد صحیح مغز کمک می کنند علاوه بر ویتامین B و E ویتامین های A و C نیز در کره ی فندق موجود میباشند. فندق دارای مواد معدنی فراوان از جمله

کلسیوم( استحکام استخوان ها)

آهن( خون ساز)

.روی( طراوت پوست، رشد و طراوت مو)

پتاسیوم( تقویت عضلات و ماهیچه ها) و فسفر می باشد.

از دیگر فواید کره ی فندق می توان به میزان بالای اسید اولئیک موجود در چربی آن اشاره کرد که به رشد و سلامت اندام ها کمک می کند. افرادی که دارای کلسترول هستند اسید اولئیک موجود در فندق در کاهش کلسترول آنها موثر می باشد.

فواید کره فندق برای پیشگیری و درمان برخی بیماری ها

بدن انسان باید از کودکی به درستی تغذیه شود تا در بزرگسالی دچار انواع کمبود ها نشود. با مصرف مواد مغذی و مقوی می توان از بدن در مقابل بسیاری از بیماری ها محافظت کرد. به جرات میتوان گفت فندق با آن جثه ی کوچک بمب انرژی بوده و یک داروی طبیعی در جهت درمان و یا پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها می باشد. کره ی فندق با دارا بودن تمامی خواص فندق نیاز های روزانه ی بدن را تامین میکند.

۱_  دیابت: کره فندق برای افراد دیابتی بی ضرر بوده و می توانند با خیال آسوده از آن استفاده کنند فندق سطح قند خون را کاهش داده و انسولین موجود در خون را تنظیم میکند.

۲_ سلامت پوست: چربی موجود در فندق بر سلامت پوست، مو و ناخن کمک شایانی می کند.

۳_  کم خونی: به دلیل فراوانی آهن در ترکیبات خود کم خونی را بهبود می بخشد.

۴_ کبد چرب:  فندق کبد چرب را بهبود بخشیده و از ابتلا به آن پیشگیری می کند.

۵_ دستگاه گوارش: افرادی که دارای کم کاری در دستگاه گوارش خود می باشند با مصرف کره ی فندق قادرند دستگاه گوارش خود را تقویت کنند.

۶_ تقویت حافظه: فندق حافظه را تقویت کرده و در افزایش هوش کودکان تاثیر بسزایی دارد.

۷_ افزایش گلبول های قرمز: کره ی فندق خاصیت خون سازی داشته و تعداد گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد.

۸_ ضد افزایش وزن: ورزشکارانی که به صورت حرفه ای به دنبال تناسب اندام هستند با خیال آسوده می توانند از کره ی فندق استفاده کنند.

۹_ تامین ویتامین مصرف Eمصرف روزانه ی ویتامینE  که در فندق فراوان است مانع از بروز بیماری های قلبی، عروقی و سرطان می شود.

۱۰_ درمان استرس و افسردگی: از فواید کره ی فندق در درمان استرس و افسردگی نیز می توان اشاره کرد. فندق حاوی اسید آلفا لینولنیک و اسید های چرب امگا ۳ و ۳۰ می باشد این مواد به همراه ویتامین های گروه B باعث کاهش استرس و درمان افسردگی شده و اضطراب را از بین می برد.

از دیگر فواید کره ی فندق کاهش ابتلا به بیماری فراموشی و آلزایمر می باشد.

مضرات کره فندق

کره ی فندق حاوی ویتامین C می باشد. مصرف این ویتامین برای افرادی که دارای فشار خون بالا هستند توصیه نمی شود و استفاده از این کره ی برای این دسته از افراد پر خطر می باشد. از آنجا که زیاده روی در هیچ نوع مواد خوراکی مجاز نبوده مصرف کره ی فندق هم به همین گونه می باشد. مصرف بیش از اندازه ی فندق موجب بروز دل درد و نفخ شکم می شود. از کره ی فندق در وعده ی صبحانه و عصرانه استفاده کنید و از طعم خوشایند و دلچسب آن لذت ببرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من